Test cyklokrosového kola Stevens Prestige

Test cyklokrosového kola Stevens Prestige

IMG_20170921_133806Na počátku září jsem vyfasoval cyklokrosové kolo Stevens Prestige 2018 k dlouhodobému testu. Jde o kolo z modelové řady 2018, které však můžete koupit již dnes! Po prvních pár desítkách kilometrech (zatím najeto cca 150 km) přicházím s první recenzí.

Kolo samotné pochází z rodiny cyklokrosek, nicméně v okamžiku, kdy jsem si kolo vybíral, hrálo roli více parametrů. Především jsem chtěl lehké kolo, které bude mít kvalitní výplety, pevné osy vpředu i vzadu, kliky „kompakty“, širší řidítka a možnost obutí širších i hladkých silničních plášťů. Prostě univerzální kolo pro celoroční ježdění. K výběru jsem měl asi 10 výrobců kol, přičemž jsem nechtěl moc ustupovat ze svých nároků.

Bohužel většina „gravel“ silniček nebyla osazena uchycením pro pevné osy, případně mi nesedla geometrie a většina cyklokrosek zase naopak měla příliš lehké převody. Z posledních asi tří adeptů jsem vybíral buď mezi kolem Author Ronin, Stevens Namur a Stevens Prestige. Nakonec jsem se rozhodl pro nejdražší variantu a už po krátké době jsem nadšen a volby nelituji.

Na první pohled jde o kolo s nepřehlédnutelným designem. Ačkoliv se vyrábí ve dvou barvách, rozhodl jsem se pro zářivější neonovou variantu, neboť černé kola jsou asi nejčastější barvou a chtěl jsem mít „viditelné“ kolo. Mnou testované kolo je ve velikosti 54.IMG_20170921_132155

Rám kola je vyroben z třikrát ztenčovaného hliníku 7005, vidlice je rovněž hliníková. Sedlovka, sedlo, řídítka i představec pochází z dílny Oxygen. Trochu nevýhodou je použití torx 25 šroubu u podsedlové objímky. Torx na svém nádobíčku nemám, což mi trochu komplikuje život. Pokud jde o celkovou geometrii kola, musím uznat, že jsem se okamžitě cítil skvěle. Kolo je svižné, dobře sedne do ruky a je akorátně dlouhé. Trošku mě překvapily užší silničnější řídítka (440 mm), ocenil bych spíše širší variantu, jakou znám třeba od kol X-Road u Superioru nebo u kola Author Ronin. No, nedá se nic dělat, musím se s tím naučit žít. Sedlo kola je pevné, jezdí se mi na něm dobře.

Co ovšem oceňuji bez výhrad jsou zapletená kola Fulcrum Racing 700 CX. Jsou neobyčejně lehké, pevné a se spolehlivými ložisky s minimálním odporem. Výplety jsou obuté kevlarovými plášti Challenge Grifo Plus 33-622. Výrazně cyklokrosový vzorek má skvělou přilnavost a minimální váhu. S valivým odporem je to trochu horší, do letní sezóny si kolo určitě přezuju na hladký vzorek. Na druhou stranu na podzim, v zimě a v terénu není snad lepší volby.

Řazení kola zajišťuje sada Shimano Ultegra, k níž nemám výhrady. Jde již o osvědčenou klasiku s přesným a rychlým chodem i v těžším záběru. Kliky jsou typu kompakt, čili 50/34 zubů, kazeta Shimano 105 poskytuje převody v rozsahu 11-32 zubů. Celkem můžete řadit 22 rychlostí. Stevens je osazen hydraulickými kotoučovými brzdami Shimano BR-RS505 se 160 mm kotouči. Zpočátku nebyl záběr úplně stoprocentní, ale po zajetí se desky chytly a brzda reaguje i na lehký dotek. S tím souvisí odstupňování, které je tak akorát.

Celkový dojem kola bohužel hatí několik drobností. Již jsem zmiňoval použití torx šroubů, druhým nešťastným detailem jsou bílé omotávky, které rychle chytají špínu. Nejzásadněji ovšem postrádám stavěcí doraz bowdenu pro ruční mikroregulaci řazení. Kolikrát jsem na kole dolaďoval chod smyku i za jízdy, u tohoto kola budu muset „mikro adjuster“ doplnit. Nicméně i tento detail jsem ochotný přehlédnout, neboť jízdní vlastnosti a zpracování kola je naprosto bez chyby. Celkově mohu udělit pozitivní hodnocení na 99% a myslím, že jsem s výběrem kola určitě chybu neudělal!

Kolo si můžete prohlédnout pod tímto odkazem.

PS: V rámci testu jsem dne 21. 9. projel skvělou trasu po Moravském krasu, kterou mohu jen doporučit. Trasu si můžete prohlédnout pod tímto odkazem, celkově najeto 88 km, nastoupáno 1093 metrů.

Zpátky na blog